25 september 2025

“Het leukste is uitzoeken en de klant blij maken”

Ze spreken dagelijks vele klanten en regelen zit ze in het bloed; onze collega’s van Customer Service. Een van hen, Marita Michies, vertelt meer over haar werk.

Wat doe je precies bij CB?

“Mijn werk is heel afwisselend. Ik beantwoord vragen van klanten over orders, leveringen en voorraden. En ik zet bijvoorbeeld ook werkopdrachten in gang. Daarnaast ben ik tijdens het VSO-seizoen (VoorSeizoensOrders) betrokken bij de planning van orders. Of ik zoek uit waar een bestelling blijft, check of een titel nog beschikbaar is en verwerk retouren. Ik heb veel contact met uitgevers, distributeurs en mijn CB-collega’s in de magazijnen, dat maakt mijn werk dynamisch.”

Wat vind je het leukste aan je werk?

“Ik hou van uitzoeken en regelen. Bijvoorbeeld zorgen dat een spoedorder dezelfde dag nog de deur uitgaat. Als een klant dan tevreden is, geeft dat echt energie. Het opvoeren van retouren hoort er ook bij, maar die zijn minder mijn favoriet.”

Hoe ziet je team eruit?

“Ik werk in team Educatief bij de afdeling Customer Service. We zijn op dit moment met z’n zessen. Onderling hebben we een klantverdeling en maken ook een rooster voor taken als e-mails en telefoondienst, zodat iedereen afwisseling heeft. En het is een gezellig team, sommige collega’s zitten hier al jaren, dat geeft veel kennis en stabiliteit.”

Waar ben je trots op?

“Dit jaar draaide ik voor het eerst mee in het VSO-seizoen, samen met collega’s die ook nieuw waren. Het is een enorme klus met miljoenen boeken die we ontvangen, verwerken en verzenden, maar we hebben het als organisatie samen goed neergezet. Echt teamwork.”

Hoe reageren klanten?

“Met eigenlijk alle klanten werk ik fijn samen. Er is goede communicatie en ze hebben begrip als er door drukte vertraging is. Natuurlijk gaat er wel eens wat mis, maar we lossen het altijd zo snel mogelijk op.”

Zou je anderen aanraden om bij CB te werken?

“Zeker! Als je klantgericht bent en goed tegen een beetje drukte kunt, zit je hier helemaal op je plek. Het is soms hectisch, maar ook ontzettend leuk en afwisselend.”

En hoe bevalt het jou persoonlijk?

“Ik heb jarenlang voor mezelf gewerkt, vaak vanuit huis. Ik miste collega’s en de gezelligheid van een team. Bij CB heb ik dat weer gevonden. Ik zit hier echt op de goede plek.”